E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 
B2B MEDYA

Ferroli, Türk Bestherm İklimlendirme ile Güçlerini Birleştirdi

Ferroli, Türk Bestherm İklimlendirme ile Güçlerini Birleştirdi

30 Temmuz 2019 Salı | HABERLER
215. Sayı (Temmuz-Ağustos)
2.096 kez okundu

Ferroli S.P.A., Türkiye pazarı için Bestherm İklimlendirme ile el sıkıştı. İş birliği ile Bestherm, ilk etapta Ferroli için Türkiye’de 100 bin akıllı kombi üretecek. İtalyan Türk ortaklğı 100 bin evi ısıtacak.

İklimlendirme sektöründe dünyanın önde gelen İtalyan markalarından Ferroli, Türkiye’deki üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmesi için Bestherm İklimlendirme ile anlaşma imzaladı. Avrupa ve Asya’da 14 ülkede faaliyet gösteren ve dünyada 100’ün üzerinde ülkede ürünleri satılan Ferroli Group, Bestherm İklimlendirme ile yaptığı işbirliği doğrultusunda önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’de 10 Milyon Euro yatırım yaparak, 350 kişiye direk, 1000’den fazla kişiye ise dolaylı istihdam sağlayacak. Bestherm İklimlendirme, Bursa Organize Sanayi bölgesinde yer alan üretim tesisinde ilk etapta 5 Milyon Euro yatırım gerçekleştirerek kombi üretimine başladı. İtalyan Türk ortaklığı, 2021 yılına kadar 100 bin evi ısıtmayı hedefliyor. Bestherm İklimlendirme, Ferroli markasının Türkiye’de üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini bütüncül bir yapıyla hayata geçirerek, iklimlendirme sektöründe ki payını ilk 5 yılda %10’a çıkartmayı amaçlıyor.

Yabancı yatırımcılar için önemli bir üretim üssü haline gelen Türkiye’ye Avrupa firmalarının yatırımları sürüyor. İklimlendirme sektörünün dünya devleri arasında yer alan İtalya’nın lider firmalarından Ferroli Group, Türkiye pazarı için Besler ailesinin üretim ve satış şirketlerinden biri olan Bestherm iklimlendirme ile marka lisans anlaşması imzaladı.

Ferroli markasının Türkiye’de üretim, satış ve pazarlama faaliyetlerini kapsayan anlaşma 30 Temmuz Salı günü Swissotel The Bosphorus’da düzenlenen bir basın toplantısı ile duyuruldu. Basın toplantısına, Ferroli S.p.A İhracatDirektörü Marco Ippoliti, Bestherm İklimlendirme Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Besler ve Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol Porsemay katıldı.

Basın Toplantısında Ferroli Group hakkında bilgi veren Ferroli S.p.A Dünya İhracat Direktörü Marco Ippoliti, “Türkiye’ye özel bir önem veriyoruz. Türkiye’de genç nüfusun yarattığı dinamik işgücü dikkat çekici. Bizim için çok değerli bir Pazar olmasının yanı sıra, üretim ve işgücü açısından da Türkiye, yatırım yapmaktan mutluluk duyduğumuz bir ülke. 1989 yılından beri Türkiye’de temsilcilikler, distribütörlükler vasıtasıyla yer alıyoruz. Ancak, stratejik konumu gereği Türkiye ile daha etkin olmayı arzuluyorduk. Büyüyen ve gelişen inşaat sektörü, genç nüfusu, bölgesel yapısı ile özellikle kombi başta olmak üzere iklimlendirme ürünlerimiz için rekabet avantajı yaratmak amacıyla yerel bir partnerle ilerleme kararı aldık” dedi.

Bestherm İklimlendirme’nin üstün Pazar deneyimi, istenilen üretim teknolojisini oluşturma kapasitesi, Ferroli kalitesini koruyacak yatırım ve satış gücü ile tercihleri olduğunu anlatan Marco Ippoliti, “Bu özellikleri ile Bestherm İklimlendirme’nin pazardaki ihtiyaçlarımızı karşılamak için en uygun yol olacağına karar verdik. Bestherm İklimlendirme ile marka lisans anlaşmamızı yaptık. 

İşbirliğimiz neticesinde Ferroli markamızın, Türkiye’de Pazar payını ikiye katlayarak 5 yıl içerisinde %10’a çıkarılmasını hedefliyoruz” dedi. Bir diğer önemli hedeflerinin ise Ferroli’nin Türkiye’de en güvenilir ve en ulaşılabilir marka konumuna ulaşması olduğunu vurgulayarak, “Ferroli’nin global Know-How bilgisiyle Bestherm İklimlendirme’nin sector tecrübesi, güvenilirliği, pazarlama ve satış gücünün birleşimi, rekabet gücümüzü ileriye taşıyacak ve bu olumluluk, nihai tüketiciye de kalite ve servis memnuniyeti olarak yansıyacaktır. İş birliğimizin Ferroli Group’a önemli katkı sağlayacağına ve yeni başarılara imza atacağımıza inanıyoruz” diye konuştu.

5 Milyon Euro Yatırım Yapıldı, Orta Vadede 10 Milyon Euro Yatırım Yapılacak

Bestherm İklimlendirme Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Besler ise konuşmasında, orta vadede 10 milyon Euro’luk bir yatırım yapılacağını ve 350 kişiyedirek, 1000’den fazla kişiye ise dolaylı olarak istihdam sağlanacağını vurgulayarak; “Bestherm İklimlendirme olarak sektörün global ve öncü markası Ferroli ile yaptığımız iş birliği, Türkiye’nin bu pazarda söz sahibi olması açısından çok önem verdiğimiz bir anlaşma. Ferroli ürünlerinin Pazar payını arttırmak ve etkili müşteri ve payda şilişkileri geliştirerek marka değerini yükseltmek ilk hedefimiz. Türkiye’nin durağan bir döneminde 5 milyon Euro’luk bir yatırım ile başladık sürece. Orta vade de ise toplamda 10 milyon Euro yatırım yapacağız” dedi.

“Söz Dinleyen Kombilerle Konforu Katlayacağız”

Mehmet Besler ayrıca, yapılan lisans anlaşmasının kapsamı hakkında bilgiv erdi ve şunları söyledi: “1992 yılından beri ısıtma sektöründe olan tecrübemiz ile Bestherm İklimlendirme’yi üretim ve satış konusunda geliştirdik. Bestherm İklimlendirme, bu yeni yapılanma ve yeni hedefler çerçevesinde, Ferroli Group ile yapılan marka lisans anlaşması dahilinde global bir konuma gelecek.

Yapılan marka lisans anlaşması kapsamında Bestherm İklimlendirme olarak; hem Ferroli’nin kombi üretimini, hem de Ferroli’nin ürün yelpazesinde ki ısıtma ve soğutma grubundaki ürünlerin, Türkiye’de ki satış ve pazarlama faaliyetlerini gerçekleştireceğiz. Sektör tecrübemizi, İtalya’nın öncü markası Ferroli ile birleştirerek, Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan kombi üretim tesisinde 5 milyon Euro’luk yatırım gerçekleştirdik. İlk etapta Ferroli’nin kombi, kazan, oda termostatlarının Türkiye’de ki etkinliğini artıracağız. Mesela, Ferroli’nin cep telefonundan açıp kapatabildiğiniz, sıcaklık ayarını yapabildiğiniz konforunuzu artıran akıllı kombilerini üreteceğiz.

2021 yılına kadar 100 bin kombi üretimi ile 100 bin aileyi ısıtacağız. Önümüzdeki 5 yılda da üretimimizi 200 bin adete ulaştıracağız. Söz dinleyen kombiler gibi teknolojik ürünlerden sonra 2020 yılında da Ferroli’nin su ısıtıcısı ve soğutma sistemlerinin Türkiye’deki Pazar payını artıracağız. Satış sonrası hizmetler konusunda da Ferroli Group ile birlikte NOYA Enerji Sistemleri ile el sıkıştık.”

“İtalyan Devinin Potansiyelini Ortaya Çıkaracağız”


İklimlendirme sektöründe tüketicilerin daha fazla bilinçlendirilmesi ve Ferroli ürünlerinde müşteri memnuniyetini arttırmanın önemine değinen Besler, açıklamalarına şuşekilde devam etti: “Ferroli gibi Türkiye pazarında daha fazla müşteriye ulaşma potansiyeline sahip olan köklü bir markanın, pazardaki konumunu güçlendirmek ve satışlarını daha da arttırmak ilk hedefimiz. Bestherm İklimlendirme’nin tecrübesi ve güçlü ekibi sayesinde, nihai tüketiciye markanın kalitesi ve gücü daha iyi anlatılacak. Ferroli ürünleri, Türkiye genelinde kalitemizi yansıtacak satış noktalarında tüketiciyle buluşturulacak.”

Teknolojik Ürünler İçin Dünya Standartlarında Üretim Tesisi

Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol Porsemay’da Türkiye’de gaz dağılımı ile ilgili bilgilendirme yaptığı konuşmada, şunları söyledi; “Türkiye’de toplam kombi pazarı 2019 yılında yaklaşık 800 bin adettir. Gazın ilk kullanılan şehirleri olan İzmit, Ankara, İstanbul ve Bursa bölgelerinde kombi değişim pazarının yaklaşık %20’nin üzerinde olduğu biliniyor. Bu kapsamda Ferroli markasının, Türkiye’deki Pazar payını ikiye katlamayı ve 5 yıl içerisinde %10’a çıkartmayı hedefliyoruz. Bestherm İklimlendirme ve Ferroli işbirliği sonucunda yeni ürünlerle ilgili hazırlık yapmayı planlıyoruz. Müşterilerimize, en iyi teknolojiyi, en iyi servisi ve en iyi ürünü en üst seviyede yaşayacakları konforla sunmak için dünya standartlarında bir üretim tesisi oluşturduk. Geliştirmeye de devam edeceğiz.”

Türkiye’de İlk Kez Hybrid Cihazlara Yatırım Yapılacak

Verimliliğin en üst seviyede olmasına önem verdiklerini belirten Porsemay, “Bu yüzden hybrid ürünlerin üretimini hedefliyoruz. Türkiye’de ilk defa gazlı bir cihazla, havadan suya ısı pompasının birlikte çalıştığı hybrid cihazlara üretim yatırımı yapılacak. Bu sayede, A++ verimlilikte yani, normal bir yoğuşmalı kombiye göre %20 daha verimli cihazlar üreteceğiz. Toplamda bu sistemle % 138 verim sağlanabiliyor. Avrup aülkelerinde yeni yeni gelişmeye başlayan hybrid cihazları ilk kez ülkemizde biz üretmeyi hedefliyoruz.” diye konuştu.

Her sektörün dijitalleştiği dünyada iklimlendirme sektörünün de dijitalleştiğini anlatan Porsemay, “Pazarlama çalışmalarında dijital pazarlamaya ağırlık vereceğiz. Tüketiciler mobil uygulamalarla servis talebini oluşturabilecek. Ferroli’nin müşteri ilkeleri doğrultusunda nihai tüketicilerimize çözüm sürecini 24 saatten 12 saatte indirecek sistemimizi kuruyoruz. Bu sadece Türkiye koşullarında değil, Avrupa koşullarında da önemli bir adım. Isınma ve sıcak su sağlayan ürünlerimiz olması sebebiyle cihazlarda çözümleri 12 saate indirmek, tüketicilerimize konfor ve hızlı çözüm sağlaması açısında önemli bir adım. Mevcut tüm platformlarda dijitalleşme ve %100 müşteri memnuniyeti sistemi kuruyoruz”. 


 


İlginizi çekebilir...

INGAS 2019, Enerji Sektörünün Dünya Markası Oluyor

İstanbul Haliç Kongre Merkezi'nde 17-18 Ekim 2019 tarihlerinde Türkiye'nin en büyük gaz dağıtım şirketi İGDAŞ, Türkiye Doğal Gaz Dağıtıcılar B...
26 Eylül 2019 Perşembe

Daikin, EVD Hizmetleri ile Türkiye'ye Katkı Sunuyor

Daikin, Enerji Verimliliği Danışmanlık (EVD) hizmetleriyle de ülkemize katkı sunmaya devam ediyor....
26 Eylül 2019 Perşembe

İzmir Doğalgaz Yeni Kampanya Başlattı

İzmirliler'in doğalgaza olan yoğun ilgisi İzmir Doğalgaz'a yeni bir kampanya başlattırdı. Kampanya ile birlikte İzmirliler, kredi kartına doğa...
26 Eylül 2019 Perşembe

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi
  • Yalıtım Sektörü Kataloğu
  • Su ve Çevre Sektörü Kataloğu

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.