E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 

Bursagaz Güvenli Doğalgaz Kampanyası

Bursagaz Güvenli Doğalgaz Kampanyası

27 Aralık 2018 Perşembe / 15:35 | SÖYLEŞİ64 kez okundu

Gamze Çelebi
Kurumsal İletişim Birim Yöneticisi

Bir milyona yaklaşan abone sayısıyla Türkiye’nin en büyük üçüncü doğalgaz dağıtım şirketi olan Bursagaz, doğalgazın güvenli kullanılması için dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda düzenli bilgilendirme çalışmaları yürütüyor. İl genelinde 7 ilçede hizmet veren Bursagaz, altyapı çalışmalarına bu yıl başlanan dört dağ ilçesiyle birlikte, hizmet alanını 11 ilçeye yükseltti. Bursagaz, şehirde hizmet vermeye başladığı yıldan bu yana doğalgazın sürekli ve güvenli bir şekilde abonelere ulaşması konusuna büyük önem veriyor.


Çevre dostu, ekonomik, konforlu bir yakıt olan doğalgaz, kurallara uygun olarak kullanıldığında en güvenli yakıtlardan biridir. Diğer tüm yakıtlarda olduğu gibi kurallara uyulmadığında ve bazı temel önlemler alınmadığında can ve mal güvenliğini tehdit edebilecek oluşumlar meydana gelebiliyor.


Güvenli doğalgaz kullanımına yönelik, tesisatlarda can ve mal güvenliğini tehdit eden unsurların önüne geçmek için yürütülen “Güvenli Doğal Gaz Kampanyası” kapsamında tüm Bursa halkı çeşitli iletişim teknikleri kullanılarak uyarılıyor ve bilinçlendiriliyor.


2015 yılından bu yana yürütülen “Güvenli Doğal Gaz Kullanım Kampanyası” kapsamında, doğalgaz kullanımının artmaya başladığı sonbahar dönemi itibarıyla başlayan iletişim çalışmaları yıl boyu sürüyor. Sloganı, “Ailenizin Güvenliği Sizin Elinizde” olan kampanya süresince, şehirdeki kurum, kuruluş ve şirketlerle iş birlikleri gerçekleştiriliyor. Muhtar dernekleri başkanları ile de bu konuda düzenli toplantılar yapılıyor. Bu işbirlikleri, Bursagaz’ın “birlikte”, “sorumlu” ve “ileride” ilkeleriyle de direkt olarak örtüşüyor. Kampanya boyunca, iş yerleri, dernek ve odalarda güvenli doğalgaz kullanımı ile ilgili bilgilendirici eğitim ve konferanslar gerçekleştiriliyor.

“GÜVENLİ DOĞAL GAZ KAMPANYASI”NIN SÜREÇLERİ
Güvenli doğalgaz kampanyası başlamadan önce sorunun tespit edilmesi, hedef kitlenin belirlenmesi, ana mesajların seçilmesi ve iletişim tekniklerinin değerlendirilmesi gibi bir takım ön hazırlık süreçleri yürütüldü. Bu süreçlerin en başında doğalgazın güvenli kullanılmasını etkileyen faktörlerin ne olduğunun belirlenmesi için Bursa’nın gaz kullanımına başladığı 1992 yılından bu yana alınan ihbarların nitelikleri araştırıldı. Bu araştırma ile ihbarların odaklandığı konular, yoğunlaştığı yıllar ve lokasyonları daha net görebilmek mümkün oldu. Yapılan araştırma 2008 yılı öncesi tesisat kullanan abonelerden baca, servis kutusu-sayaç ve sayaç-cihaz arası tesisatlarda yoğun ihbar geldiğini gösterdi. Aynı zamanda bu ihbarların Osmangazi, Yıldırım ve Nilüfer ilçelerinden geldiği de tespit edildi.
Bu noktada “Güvenli Doğal Gaz Kampanyası”nın problematik kısmı, hedef kitlesi, lokasyonu ve ana mesajlarını ön görebilmek mümkün oldu. Ancak kampanyanın ulaşması gereken kitle bu grup ile sınırlandırılmadı ve tüm gaz kullananları da kapsayacak şekilde, iki grup içinde önceliklendirme yapılarak planlandı.

“GÜVENLİ DOĞAL GAZ KAMPANYASI” İLETİŞİM TEKNİKLERİ
Kampanyanın duyurulması ve vatandaşların bilinçlendirilmesi sürecinde birçok farklı iletişim tekniği etkin olarak kullanılıyor. Bunların içinden önemli olanları; kampanyanın birincil hedef kitlesi olarak belirlenen 2008 öncesi tesisat kullanan abonelerle direkt yoldan iletişim kurmayı hedefleyen kişiye özel mektuplardır. Mektupta alternatiflerine göre en çevreci, en konforlu ve en ekonomik yakıt olan doğalgazı güvenli bir şekilde kullanabilmek için dikkat edilmesi gereken konular en yalın hali ile anlatılıyor.


Bunun dışında tüm aboneleri kapsayacak şekilde yürütülen iletişimin teknikleri: açık hava, gazete ve radyo reklamları, özel haber çalışmaları ve basın bültenleri, şirket araçlarının giydirilmesi, sosyal medya kanalları ve web sitesi, termal faturalardaki reklam ve mesaj alanları, broşür dağıtımları, çağrı merkezi ile bilgilendirme, müşteri bilgilendirme bültenleri, sanayide güvenli doğalgaz kullanımı bilgilendirmeleri, SMS gönderimleri, kamu spotu paylaşımları ile diğer kurumlar ile işbirliği halinde gerçekleşen eğitimlerdir.

Kampanyanın 3 ana mesajı ve 11 maddelik doğalgazın güvenli kullanılmasına yönelik bilgilendirici açıklamaları bulunuyor. Bu açıklamalar evsel aboneler ve sanayi kuruluşları için ihtiyaca istinaden bazı noktalarda farklılık gösteriyor.


Kampanya kapsamında vurgulanan ana konular bacalı cihazın baca sensörünün çalışıp çalışmadığının yetkili servise mutlaka kontrol ettirilmesi, havalandırma menfezlerinin kesinlikle kapatılmaması, Bursagaz’ın onayı olmadan tesisatlara kesinlikle müdahale edilmemesidir. Ayrıca doğalgaz tesisatlarına sertifikalı firmalar aracılığıyla bakım yaptırılması (sertifikalı firmalara www.bursagaz.com adresinden ulaşabilir), bacalı cihazların bulunduğu odalarda uyunmaması ve mutlaka karbon monoksit alarm cihazı bulundurulması gerektiği de hatırlatılıyor.
Ana mesajların yanı sıra kampanya süresince doğalgazın güvenli kullanılmasına yönelik abonelere aktarılan bilgilerin arasından öne çıkanlar ise bacalı yakıcı cihaz ile baca arasındaki bağlantının paslanmaz çelik malzemeden olması, mutfaklarda bacalı cihazların bağlandığı bacalara aspiratör bağlanmaması, banyolarda kesinlikle bacalı cihaz kullanılmaması, yakıcı cihazlara ait esnek bağlantı parçasının sızdırmazlık özelliğinin sık sık kontrol edilmesi, yakıcı cihazlarda farklı sesler, alev renginde değişiklik, dikkat çeken koku, kullanım düğmelerinde bozukluk veya eksiklik varsa yetkili servis ile iletişime geçilmesidir.


Doğalgazın kendisi zehirli bir gaz değildir ancak yanma sonucu, bacadan atılmak üzere karbondioksit ve karbonmonoksit üretir. Renksiz ve kokusuz olan bir gaz olan karbonmonoksitin zehirleyici olma özelliği bulunduğundan solunması durumunda bulantıya ve baygınlığa neden olur. Soluyan kişide bu belirtiler gözüktüğünde acilen ilk yardım talep edilmesi gerekir. Bu sebeple, özellikle bacalı cihaz (şofben, soba ve kombi) bulunan tüm evlerde karbon monoksit (CO) dedektörünün bulundurulması zorunludur. Abonelerimiz bu konularda da çeşitli yöntemler kullanılarak bilgilendiriliyor ve farkındalıklarının oluşması için çalışmalar yürütülüyor.

“Güvenli Doğal Gaz Kampanyası”, bu sene de daha önceki 2 yılda kullanılan afiş tasarımı ile lanse edildi. Buradaki amacımız kamuoyu zihninde kampanya görselini pekiştirmek ve algılarında kampanyayı tutundurabilmektir. Ayrıca bir ilk olarak bu sene kampanya Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin desteği ile yürütülüyor. Kampanya ile Bursa halkına toplamda 10 milyon kez ulaşılması ve herkese en az 3 kez güvenli doğalgaz kampanyasına dair bilgileri ulaştırmak hedefleniyor. Sağlık, eğitim ve güvenlik il müdürlükleri ve muhtarlar bu seneki önemli kampanya paydaşlarından.


RAKAMLARLA “GÜVENLİ DOĞALGAZ KAMPANYASI”

Geçtiğimiz yıl boyunca güvenli doğalgaz kampanyasıyla;
2,5 milyon kişiye broşür dağıtıldı ve SMS gönderildi,
2,1 milyon kez müşterilerimize termal faturalarımız aracılığı ile ulaşıldı,
1,1 milyon kişiye abone bilgilendirme bülteni gönderildi,
750 bin kişiye sosyal medya kanalları ile ulaşıldı,
250 bin kişiye özel mektup gönderildi,
200 bin kişiye outdoor reklamları ile ulaşıldı,
5 bin kişiye eğitim verildi,
2 bin kişi Bursagaz web sitesindeki güvenli doğalgaz sayfasını tıkladı,
43 bölge regülatörü ve şehri durmaksızın dolaşan 150 Bursagaz aracı kampanya görseli ile giydirildi.

“Güvenli Doğal Gaz Kampanyası” ile doğalgaz abonelerinin doğalgazı doğru şekilde kullanmak konusunda farkındalığını artırmak hedefleniyor. Bursagaz bu bilinçle başlattığı çalışmalarına hız kesmeden devam edecek çünkü çok iyi biliyoruz ki hayatta en önemli konu insan sağlığıdır. Bu nedenle doğalgaz kullanımında doğru davranışların bilinmesi önemlidir ve önceliğimizdir. İhtiyaç duyulması halinde aboneler, Bursagaz 187 Doğal Gaz Acil hattını arayarak destek alabilmekte, web sitemizden ve sosyal medya kanallarımızdan konunun detaylarına ilişkin bilgilere ulaşabilmektedirler. Unutulmamalıdır ki “Ailenizin Güvenliği Sizin Elinizde!”


 


İlginizi çekebilir...

'Türkiye'ye Enerji Veren Kadınlar Ödülü' Sahibi Kayserigaz Yönetim Sistemleri Birim Yöneticisi Işıl Akkoç

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığınca, enerji sektöründe kadın istihdamını artırmak ve kamuoyunda farkındalık yaratmak amacıyla düzenlenen 'Türki...
11 Nisan 2019 Perşembe / 09:26

Baymak Ürün Grup Müdürü Rıdvan Öksüz: 'Kombi Pazarında Yaşanacak Düşüş Bir Geçiş Süreci Olacak'

Enerji Verimliliği Direktifi ve yoğuşmalı kombi pazarındaki beklentiler konusunda dergimize değerlendirmelerde bulunan Baymak Ürün Müdürü Rıdvan Öksüz...
17 Ekim 2018 Çarşamba / 09:42

Göker Madencilik Altyapı İşlerinde İleri Teknolojiler İle Hizmet Veriyor

Altyapı işlerinde 1990 yılında faaliyete başlayan Göker Madencilik, 2011 yılında alt yapıda önemli rol oynayan kazısız yatay sondaj makinalarını buÌ...
18 Nisan 2018 Çarşamba / 09:37

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.