E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 

İmmergas Satış ve Pazarlama Direktörü Salih Yaşar:“10 Yıl Garanti Kampanyamız ile Tüketiciler Bakım Yaptırma Alışkanlığı Kazanacak”

İmmergas Satış ve Pazarlama Direktörü Salih Yaşar:“10 Yıl Garanti Kampanyamız ile Tüketiciler Bakım Yaptırma Alışkanlığı Kazanacak”

11 Ekim 2012 Perşembe | SÖYLEŞİ
173. Sayı (EYLÜL 2012)
1.304 kez okundu

IMMERGAZİmmergas, cihaz bakımı yaptıran tüketicilerine o yıl içerisinde oluşacak tüm yedek parça ve işçilik ihtiyaçlarını ücretsiz olarak karşılamayı IMMERGAZtaahhüt ediyor. 10 yıl garanti kampanyası ile tüketicilerini yetkili ve uzman servisleri ile koruma altına aldıklarını belirten İmmergas Satış ve Pazarlama Direktörü Salih Yaşar böylece tüketicinin düzenli bakım yaptırma alışkanlığı kazanacağına da vurgu yaptı. Şirketlerinin faaliyetlerini de anlatan Yaşar konu hakkında ayrıntılı bilgiler verdi.

Şirketinizin son dönem faaliyetleri hakkında kısaca bilgi verir misiniz?
Nisan ayından bugüne kadar yoğun bir şekilde hem kendi iç toplantılarımızı hem de tanıtım toplantılarımızı gerçekleştirdik. 6 Haziran 2012’de de 10 yıl garanti kampanyamız ile ilgili İstanbul Conrad Hotel’de bir tanıtım toplantısı gerçekleştirdik. Bu konu hakkında hem televizyonda hem radyoda hemde gazete ve dergilerde reklamlar yaptık. Bu anlamda bakarsak nisandan bu yana İmmergas tarihinde olmadığı kadar yoğun. Diğer taraftan yaptığımız doğru seçimler ya da ayrıştırmalarla bu yılki satış adetlerimizi geçen yılın üzerine çıkardık. Geçen yıl sektörde önemli yerlere sahip yaklaşık 50 civarında yeni bayiyi bünyemize kattık. Dolayısıyla bunun pazara yansıması da birçok olumlu unsuru beraberinde getirdi. Örneğin spot piyasasından İmmergas çıkmış oldu. Çünkü teminatlı alışveriş yapan şirket spota ürünlerimizi göndermiyor. Spot piyasasından çıktığımız için ürünün daha karlı satılabilir olmasını sağladığı için sektörün iyi firmaları da İmmergas’ı daha çok talep etmeye başladı. Şu anda 350’nin üzerinde bayimiz var.
 
Lokal olarak bazı bölgelerde güçlenmeye başladık. Bu arada daha güçlü olmak ve daha iyi hizmet vermek için Doğu Anadolu bölgesinde bulunduğu bölgeden sorumlu bir satış/pazarlama personelini geçen ay itibariyle kadromuza kattık.. Diğer taraftan Erzurum’da kaskad sistemlerimizi kullandığımız iyi projelerde yer aldık ve almaya da devam ediyoruz.
 
Ürün gamınız hakkında bilgi vererek, bu ürünlerinizin hangi pazarlarda etkin olduğunu anlatır mısınız?
Biz doğal gazlı duvar tipi ısıtma cihazları üreten bir şirketiz. Ama şu anda yer tipi kazanlar konusunda İmmergas üretim bandına yeni bir bant ekledi. Üretim gamımız son derece geniş. Aynı anda 14 bantta ürün üretebiliyoruz. Yer tipi cihazlar ile birlikte ise aynı anda 17 bantta üretim yapabiliyoruz.
 
Bacalı ve hermetik olmak üzere; Star modelimiz en çok satılan ürünümüz. Diğerleri de yoğuşmalı kombilerden Victrix 26 ve Victrix 32 cihazlarımız..
 
Servis ağınız hakkında da bilgi verir misiniz?IMMERGAZ
Pazarın bu yönünü iyi takip etmek lazım. İddiada bulunmak çok önemli değil. Servis konusunda Kasım ayında kime, nasıl hizmet verildiğine bakılması lazım. Geçtiğimiz yılın kasım ayında servis konusunda  hizmet veren şirketlerin verdikleri hizmetlerin kaç gün sonra olduğuna bakarsak; bunun 3 gün ile 11 gün arasında değiştiğini görürüz. Nedeni ise işlerin en tavan yaptığı zamanın o ay olması. Ekimde belki servis ihtiyaçları çoğalıyor ama orada cihazları devreye almalar artıyor. Kasımda hem devreye alma çok hem de arızalar. Cihazlar çalışmaya başlayınca arızalar da başlıyor. İmmergas, 2008’de kurduğu yapılanma sayesinde tüketicilerine hiçbir zaman “yarın değil, öbür gün geleceğiz” demedi. En kötü ihtimalle “yarın geleceğiz” dedi. Öncelikli hizmetimiz kaliteli ürünümüze kaliteli hizmet, satış sonrası hizmet vermek. Biz bu kaliteyi servisle tamamladığımızda da gerçekten İmmergas müşterisi hem ürünü aldığında üründen memnun hem de satış sonrasından memnun olacak. Bunu sağlamak için de yıllık bakım koşuluyla 10 yıl garanti uygulamasını başlattık.
 
IMMERGAZBakım ücreti ne kadar?
Bakım ücretimiz yıllık 70 TL. Rakiplerimizin şu anda benzer cihazlarında 2-3 yıl fabrikasyon garantileri var veya daha fazla. İmmergas’da durum şöyle; zaten 2 yıl isteseniz de istemese- niz de standart bir garantiyi tüketiciye sunmak durumundasınız. 
 
Tüketici bundan sonraki yıllarda yapacağı normal periyodik bakımları yaptırdığında o tüketiciye bir yıl daha garanti veriliyor. Sektöre de bakarsak şu anda herhangi bir bakım ücreti 65 ile 125 TL arasında değişiyor. Bakım şudur; gideriz cihazın kontrollerini yaparız kirlenmiş, tozlanmış parçaları ve filtreleri; temizleriz. 
Gaz yakıtını kontrol ederiz, güvenlik sistemlerini kontrol ederiz. Zaten sistem çalışır halde olduğu için doğrudan bir müdahaleye gerek yok. Ben de her yıl boyunca gideceğim, otomatik olarak herhangi başka bir ücret talep etmeden bakımını yapacağım. Herhangi bir ihtiyacı olduğunda da 10 yıl boyunca sorgusuz sualsiz hizmet vereceğim. Sektörde müşteriye hizmet rekabetini en üst seviyeye çıkardık. 10 yıl garanti ile ilgili ilanlar yayımlamaya başladık. Bununla birlikte, İmmergas satışları da doğru orantıda artıyor. Pazardaki talep düşüşüne rağmen satış miktarlarında geçen yılın üzerindeyiz.
 
Bakım yaparken değiştirilen parçaların garantisi veriliyor mu? Siz parçalar bozulduğun da tekrar değişimde ücret alıyor musunuz?
Bakım yaparken de bazı malzemeler değiştirilir. Bunların da sarf malzeme adı altında yine ücreti alınıyor. İmmergas’da ise bu çok sade ve nettir. Biz tüketiciye, “sen yıllık bakımını yaptır biz 1 yıl daha garanti veriyoruz” diyoruz. 1 yıl içinde herhangi bir parça, elektronik kart, pompa, fan, ne olduğu önemli değil, bozulursa ücretsiz değiştiriyoruz. Bizim bakım ücretimiz ile ilgili taahhüdümüz de var. 1 yıl yedek parça, işçilik ve yol garantisi de veri- yoruz. Hiçbir zaman bakım ücreti sektör ortalaması üzerinde olmayacak. Bu kampanya hem tüketici açısından hem sektör açısından güzel bir hizmet. Tüketiciye  düzenli bakım yaptırma alışkanlığını kazandırıyor. İmmergas kullanan bir kişi yarın başka birine “siz bakım yaptırmıyor musunuz?” diyerek herkesi etkileyecek.
 
Bu etkileşimden neler çıkacak diye baktığımızda; bir kere daha az gaz sar- fiyatı olacak. İkincisi gelecekte olabilecek arızaların önüne geçilmiş IMMERGAZolacak. Bir örnekle açıklayayım; kullanıcı Kasım ayında akşam eve geldi ve kombinin düğmesine bastı, kombi çalışmadı. 
 
Arıza için servisi arayacak ancak telefonda bu problemi çözemediler. Servisin o anda gelmesi mümkün değil. Ancak apartmanınızda servis olacak ki o anda gelmesi mümkün olsun. Ertesi gün servis gelme ihtimali de sektör or- talamasına göre söz konusu değil. Bir gün de öyle kaybettin. 
 
Üçüncü gün için muhtemelen randevu aldın ve iş yerinden izin alman gerekiyor. Çünkü İstanbul ya da bütün büyük şehirlerde eşler de çalışıyor. İş yerinden izin almak veya eşinizin izin alması problem olabilir. Servis geldiğinde kombinin bozuk olduğunu tespit etmesi akabinde, “şu parçaya ihtiyacımız var, fiyatı 300 TL” demesi durumunda “Tamam, yaptıralım” deseniz bile servisin yanında o parça yoksa?. Ancak depodan ertesi gün getirebilecek. 
 
Yarın da iş yerinden izin almanız lazım. Bu sefer eşinizin izin alması gerekiyor çünkü iki gün üst üste izin alamayabilirsiniz. Bu durumda da 3-4 gün soğukta kalabilirsiniz ve maddi olarak da size bir yük getirecek. Bu arada kombi çok soğuk bir ortamda ise çalışmadığı için kombi tesisatı ve hatta cihaz donabilir veya herhangi başka arızalar çıkabilir. Ama bakım ile tüm bu sorunların önüne geçilmesi mümkün.
 
Bakım ile arızaların önüne geçmek hem tüketiciye hem bize fayda sağlayacaktır ve beklenmedik bir masrafın, olmadık bir anda ortaya çıkmasını önleyecektir.
 
İmmergas VICTRIX 26 2 I Yoğuşmalı KombiIM
 
İlk yoğuşmalı kombiyi 2000 yılında üretmeye başlayan ve 2002 yılından beri İtalya’da pazar lideri olan İmmergas, 2011 versiyonu VICTRIX 26 2 I yoğuşmalı kombiyi ve sadece ısıtma yapan VICTRIX X 24 2 I yoğuşmalı kat kaloriferi modellerini piyasaya sundu. 
 
Premix sistemle çalışan, ısı kaybını önleyen uzun ömürlü yeni İzotermik paslanmaz çelik eşanjörü ve izolasyonlu gövde kabini sayesinde, kalorifer sıcaklığı 40 °C’ye ayarlandığında %108,1’e ulaşan yüksek verimi doğal gazdan maksimum tasarruf sağlıyor.  
 
Yeni ergonomik ve şık kontrol panelinin sağladığı kolay kullanım, sadece 25 cm derinliği ile az yer kaplayan tasarımı onu çekici kılıyor. 
%100’den %12’ye kadar inebilen modülasyon aralığı ile piyasanın en düşük güçte (3 kW) çalışabilen kombisi bu sayede her mevsimde sıcak kullanım suyunda istenilen sıcaklık konforunu sürekli kılıyor (ΔT=30 °C’de dakikada 13,5 litre).
 
Daha fazla sıcak suya ihtiyaç duyan villa, jakuzili banyolu evler veya kuaför gibi işyerleri için boyler bağlanabilen VICTRIX X 24 modeli ideal bir çözüm sunuyor ve kombi modeli gibi sıcak su için 26 kW gücünde çalışıyor. 
 
Dış Hava Sıcaklık Sensörü bağlayarak otomatik kalorifer suyu sıcaklık ayarı ve kombiyi uzaktan kumanda edebilen haftalık program saatli CAR Universal ile oda sıcaklığını modülasyonlu olarak yönetme olanağı sunuyor.

 


İlginizi çekebilir...

"Yüksek Üretim ve İhracat Kapasitemizi Güçlendiren Yatırımlar Yapıyoruz"

Termo Teknik'teki son gelişmeler hakkında dergimize bilgiler aktaran Termo Teknik Türkiye Ticari Genel Müdürü M. Emin Kasan, 'Termo Teknik ola...
18 Haziran 2019 Salı

'Türkiye'ye Enerji Veren Kadınlar Ödülü' Sahibi Kayserigaz Yönetim Sistemleri Birim Yöneticisi Işıl Akkoç

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığınca, enerji sektöründe kadın istihdamını artırmak ve kamuoyunda farkındalık yaratmak amacıyla düzenlenen 'Türki...
11 Nisan 2019 Perşembe

Baymak Ürün Grup Müdürü Rıdvan Öksüz: 'Kombi Pazarında Yaşanacak Düşüş Bir Geçiş Süreci Olacak'

Enerji Verimliliği Direktifi ve yoğuşmalı kombi pazarındaki beklentiler konusunda dergimize değerlendirmelerde bulunan Baymak Ürün Müdürü Rıdvan Öksüz...
17 Ekim 2018 Çarşamba

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.