E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 

Baymak Genel Müdürü Ender Çolak: “2012 Yılı İçerisinde Kombi Üretiminde 450 Bin Adet/ Yıl Kapasiteye Ulaşacağız”

Baymak Genel Müdürü Ender Çolak: “2012 Yılı İçerisinde Kombi Üretiminde 450 Bin Adet/ Yıl Kapasiteye Ulaşacağız”

19 Mart 2012 Pazartesi | SÖYLEŞİ
169. Sayı (MART 2012)
647 kez okundu

Baymak’ın 2011 yılındaki çalışmalarının en önemlisi dağıtım kanalının büyütülmesi ve niteliğinin geliştirilmesi oldu. Şirket dağıtım kanalını yüzde 25 oranında büyütürken yapısını ve çok markalı stratejisini pazarda etkin bir şekilde konumlandırdı. Baymak Genel Müdürü Ender Çolak ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide şirketin faaliyetlerini ve yatırımlarını konuştuk.  

Şirketinizden kısaca bahseder misiniz?soyleşi
Baymak/BDR Thermea, Tepeören’ de 60 bin metrekare toplam alana sahip iki üretim tesisi, 600’ün üzerinde çalışanı ve Türkiye genelinde 1200’ü münhasır bayii, 2100’ü aşkın satış noktası ve 250’nin üzerinde yetkili servis ile Türkiye’nin önde gelen üreticilerindendir. Baymak A.Ş. Türkiye’de; Baymak/ BDR Thermea çatısı altında Baymak, Brötje, Falke, Dolcevita ve Lambert markaları ile bayi yapısını oluşturmaktadır. Baymak/BDR Thermea; Türkiye’ de 788 Baymak, 274 Brötje, 297 Falke ve 35 Lambert bayisi ile faaliyet göstermektedir. 2010 yılında Avrupa’nın en büyük kazan üreticilerinden biri olan Baymak; mevcut üretim tesislerinin hemen yanında 30 bin metrekarelik ikinci entegre üretim tesisini 2008’in ilk yarısında devreye almıştır.Baymak bu tesisin devreye girmesiyle birlikte, artan üretim talebini karşılayacak kapasiteye sahip olmuş ve BDR Thermea’nın; tüm kat kaloriferi, merkezi sistem kazan, emayeli sıcak su tankı ve güneş kollektörü ihtiyacını karşılayan üretim merkezi konumunu almıştır. Yıllık 200 bin adetlik kapasiteye sahip kombi montaj hattı yatırımı da devreye alınmış olup 2008 yılının ikinci yarısından itibaren kombi üretimine başlanmıştır.
 
Isıtma-soğutma sektörlerinde yeni yatırımlarınız var mı yada bu tür projeler planlıyor musunuz? 
Biz yabancı ortaklı bir şirketiz. Amacımız, yabancı ortağımızın ürünlerini Türkiye’ye ithal eden bir firma olmaktan ziyade, yabancı ortağımızın ihraç pazarlarının gücünden istifade etmek ve ihracat fazlası veren bir şirket olmak. Ana stratejimiz bu. Özellikle çelik kazan grubunda yatırımlarımızı tamamladık. Şu anda tek bir tesis altında Avrupa’nın en büyük çelik kazan fabrikasına sahibiz. Üretimimizin yüzde 90’ını ihraç ediyoruz. Yine kazan grupları ile beraber kullanılan sıcak su boylerlerinde, termosifon ve termo boyler ürün gruplarında de yeni üretim hatlarımızı devreye alarak çok ciddi yatırımlar yaptık. Kombi, merkezi sistem, çelik kazan ve kat kaloriferleri, sıcak su boylerleri, termosifonlar, hidroforlar ve güneş kolektörlerini fabrikamızda üretiyoruz. Güneş kolektörlerinde lazer kaynak teknolojisini kullanıyoruz. Bu anlamda Türkiye’deki en önemli üretici konumundayız. Kombi üretim hatlarımızın şu an kapasite olarak tamamını kullanıyoruz. Büyüme hedeflerimize paralel olarak 2012 yılı içerisinde 4 . üretim hattının devreye girmesi ile 450 bin adet/ yıl bir kapasiteye ulaşacağız.
 
Toplamda kaç ürün grubunda faaliyet gösteriyorsunuz?baymak
Baymak ürün gruplarını 5 ana başlık altında toplayabiliriz.
a) Isıtma grubunda: kazanlar, kat kaloriferleri, brülörler, kombiler, yoğuşmalı kombiler, duvar tipi yoğuşmalı kazanlar
b) Su basınçlandırma ürün grubunda: pompalar ve hidroforlar 
c) Su ısıtıcıların ürün grubunda: boyler, termo boyler, ani su ısıtıcıları ve termosifonlar
d) Soğutucular kısmında ise: duvar tipi ve salon tipi klimalar 
e) Yenilenebilir enerji kaynakları ürün grubunda: güneş kollektörleri ve fotovoltaik paneller alanında faaliyet gösteriyoruz. 
 
Enerji verimliliği hakkında ürünlerinizde yapılan değişiklik ve geliştirmelerle ilgili bilgi verir baymakmisiniz? Isıtma sektörüne yönelik olan ürün gamınızda bu uygulamaların yapıldığı ürünlerinizden ve bunların sağladığı yararlardan bahseder misiniz?
Bu konuya bakış açımızı en güzel “Pahalı enerjiye karşı Baymak” sloganımız özetlemektedir. Enerji maliyetlerimizi insanların ihtiyaçlarına uygun doğru ürün satın almasını sağlayarak, doğru bir takım fiziki düzenlemeler yaparak ve en önemlisi onları enerji verimliliği konusunda bilinçlendirerek düşürebileceğimize inanıyoruz. Bu anlamda Baymak olarak enerjiyi az tüketen cihazlara ve teknolojiye yatırım yapıyoruz. Ürünlerimiz arasında yer alan ve enerjinin verimli bir şekilde tüketilmesini sağlayacak olan yoğuşmalı kombiler, A enerji sınıfı klimalar, frekans kontrollü pompalı hidrofor sistemlerini ön plana çıkartıyoruz. Enerji verimliliği konusundaki gelişmeleri sadece takip eden değil, yönlendiren pozisyonunda olmaya çalışıyoruz.
 
Enerji tüketimi düşük ürünleri kullanmaları yönünde tüketiciyi uyarma noktasında elimizden geldiğince etkin bir rol oynamaya çalışıyoruz. Asıl önemli olanın tüketiciye tasarruflu bir cihaz almakla işin bitmediğini, önemli olanın enerji kayıplarının önüne nasıl geçileceğini öğretmek olduğunu da biliyoruz. Bunun için bir numaralı başvuru kaynağı tabi ki Baymak ürünlerinin satıldığı münhasır dağıtım kanallarımız. Bizim bayilerimiz tüketiciye sadece kombi satmıyor. Onlara yoğuşma teknolojisinin detaylarını ve faydalarını da anlatıyorlar. Tüketicilere enerji verimliliği için oda termostatı, termostatik radyatör vanası, binaya uygun panel radyatör ve doğru tesisatın uygulanmasının ne denli önemli olduğunu anlatıyorlar. Kısaca tüketiciye doğru cihazların doğru tesisat ve doğru kullanım alışkanlıklarıyla birleştiği zaman tasarruf sağlayacağı ifade ediliyor. Bu anlamda da 1300’e yakın bayiimiz bizim için tüketiciye bir öğretim noktası olarak hizmet veriyor. Bunu da çok önemli bir sosyal sorumluluk projesi gibi değerlendiriyoruz.
 
Güneş enerjisi kolektörleri pazarındaki çalışmalarınızı aktarır mısınız? Bu ürün grubunda Türkiye içindeki pazar payınız nedir? 
Güneş kolektörlerini temel de iki gruba ayırmak gerekiyor. Baymak, TSE standartlarına göre üretim yapan, SPF gibi resmi bir verim değerini tüm dünya pazarlarında kullanabilen, Solar keymark sertifikasına sahip ürünler grubunda yer alıyor. Bu ürünler Türkiye’deki güneş kolektörleri pazarının yüzde 10’u mertebesinde. Bu konuda üzücü olan güneş kolektörü pazarının yüzde 90’lık kısmının bu özelliklere sahip olmayan ürünlerden oluşuyor olması. Türkiye’de bu alanda faaliyet gösteren firmaların bir çoğu bu standartlarda ürün üretemiyor. Dolayısı ile teknolojik güneş kolektörü pazarını ayrıca ele alarak bu pazar içerisinde Baymak’ı değerlendirmek gerekirse pazar payımızın yüzde 20 olduğunu söyleyebiliriz. Müşterilerimiz arasında, sıcak su üretiminde hijyene önem veren tüketicilerden, ürünlerin estetik ve güvenlik boyutuna odaklanmış mimarlara, merkezi uygulamalar yaptığımız otel sahiplerinden, resmi kamu kurumları ve belediyelere kadar çok geniş bir profil bulunmakta. Bu pazar için referans teşkil edecek başarılı uygulamalarımıza Türkiye’de hemen hemen her şehirde rastlamak mümkün. 

 


İlginizi çekebilir...

"Yüksek Üretim ve İhracat Kapasitemizi Güçlendiren Yatırımlar Yapıyoruz"

Termo Teknik'teki son gelişmeler hakkında dergimize bilgiler aktaran Termo Teknik Türkiye Ticari Genel Müdürü M. Emin Kasan, 'Termo Teknik ola...
18 Haziran 2019 Salı

'Türkiye'ye Enerji Veren Kadınlar Ödülü' Sahibi Kayserigaz Yönetim Sistemleri Birim Yöneticisi Işıl Akkoç

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığınca, enerji sektöründe kadın istihdamını artırmak ve kamuoyunda farkındalık yaratmak amacıyla düzenlenen 'Türki...
11 Nisan 2019 Perşembe

Baymak Ürün Grup Müdürü Rıdvan Öksüz: 'Kombi Pazarında Yaşanacak Düşüş Bir Geçiş Süreci Olacak'

Enerji Verimliliği Direktifi ve yoğuşmalı kombi pazarındaki beklentiler konusunda dergimize değerlendirmelerde bulunan Baymak Ürün Müdürü Rıdvan Öksüz...
17 Ekim 2018 Çarşamba

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.