E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 

Vaillant Türkiye Pazarlama Direktörü Özgür Gök: "Vaillant Markasının Pazarlama Odağı Tüketici Üzerine Kurulu"

Vaillant Türkiye Pazarlama Direktörü Özgür Gök: "Vaillant Markasının Pazarlama Odağı Tüketici Üzerine Kurulu"

18 Ağustos 2014 Pazartesi | SÖYLEŞİ
904 kez okundu

Kasım 1992'de İstanbul'da faaliyete başlayan Vaillant Türkiye, kurulduğu yıldan bu yana kendi bünyesinde oluşturduğu güçlü servis teşkilatıyla tüketici memnuniyetini maksimize etmeyi hedefliyor. Vaillant'ın pazarlama stratejilerini ve doğalgaz sektörünü Vaillant Türkiye Pazarlama Direktörü Özgür Gök ile değerlendirdik.

 

Vaillant hakkında genel bir bilgi vererek, faaliyetleriniz hakkında bilgilendirme yapabilir misiniz?

Vaillant olarak 140 yıllık tecrübemizle ısıtma, sıcak su ve soğutma sistemlerinde ihtiyaca göre en ekonomik işletme maliyetiyle çözüm üzerine odaklanmış, her türlü sistem çözümüne sahip olan ve tüketiciye sunan, Almanya’da üretim yapan, sektöre ilk gazlı termosifon, ilk şofben, ilk duvar tipi kat kaloriferi ve ilk kombiyi icat ederek sunan bir şirketiz.

Hem en ileri teknolojileri kullanıp, kendimize ait patentlerimizle ürünlerimizde en yüksek tasarruf, en üst düzey emniyet ve uzun bir ömür garanti ederken, hem de en tasarruflu çözümlerle her türlü mekana konfor sunarız.

Vaillant Türkiye, Kasım 1992’de faaliyete başlamış olup, İstanbul’daki merkezinin yanı sıra Ankara,  İzmir Bölge Müdürlükleri ile tüketicilere hizmet vermektedir.

Sayıları 350’yi aşan Vaillant yetkili satıcıları, Türk ve Alman uzmanlar tarafından uygulanan düzenli eğitimler ile Vaillant’ın geliştirdiği en yeni teknolojileri bilinçli olarak tüketicilere sunmaktadır. Vaillant ürünlerinin ilk çalıştırmasından, arıza ve bakım hizmetlerine kadar tüm satış sonrası hizmetleri, 7 gün 24 saat, Vaillant’ın özel eğitilmiş kendi maaşlı servis teknikerleri ve özel donanımlı servis araçları ile tüm Türkiye’de aynı kalite ve standartta verilmektedir. Vaillant’ın bir başka farklı yapısına gelirsek; ürün, firma, hizmet veya her türlü konu ile ilgili tüketicilerine, yine kendi maaşlı elemanlarından oluşan ve 7 gün 24 saat hizmet sunan, konusunda uzmanlaşmış bir çağrı merkezi ile ürünün ömrü boyunca tüketicisinin yanında olarak, üründen ve Vaillant hizmetlerinden maksimum faydayı alması için destek vermektedir.

Biz Vaillant olarak Almanya’da üretilen ürünlerimizi Türkiye’de kendi satış ve servis organizasyonumuz ile sistem konforu ve sistem çözümü olarak tüketicilere sunuyoruz ve bu konuda hem ürün, hem de hizmet alanında fark yaratmada iddialıyız.

Ürün gamınızdan bahsederek, doğalgaz sektörüne yönelik ürünlerinizi farklı kılan teknoloji ve özellikler nelerdir, anlatır mısınız? 

Vaillant ısıtma, soğutma ve havalandırma konusunda dünya lideri  firmalardan biridir.Dolayısı ile ürün gamımızda bireyselden merkeziye her türlü ısıtma, sıcak su ve soğutma cihazları bulunmaktadır. Özellikle Vaillant’ın 140 yıldır, kuruluşundan bugüne geçen zaman içerisinde kombi, şofben, termosifon gibi ürünlerin mucidi olmuş; ayrıca, bu ve benzeri ürünlerin gelişmesinde de çok büyük katkıları olmuştur.

Biz Vaillant Group olarak günümüzde yenilenebilir enerji kaynaklarına ait ürünlere odaklanmış bir firmayız ve bu ürünlerin gelecekte tüketiciler için yeni trendler yaratacağını biliyoruz. Ar-Ge’ye büyük önem veriyoruz ve büyük yatırımlar yapıyoruz. Ürünlerimizde fark yaratacak, markamıza özgü birçok yenilikler yaratıyoruz ve sektörümüze öncülük yapıyoruz. Vaillant’ın ürünlerinde 3.000’i aşan kendisine ait patenti bulunmaktadır. Her yıl onlarca yeni patente imza atan bir firmayız. Ayrıca ürünlerimiz, her yıl birçok dizayn ve teknoloji ödülleri kazanmaktadır. Son 5 yılda ürünlerimiz 60’tan fazla ödül kazanmıştır. En son Almanya’nın sürdürülebilirlik ödülü de Vaillant mikrokojenerasyon ürününe verilmiştir.

2014 yılında trendi giderek artan yoğuşmalı kombiler, yoğuşmalı duvar tipi kaskad çözümler, yoğuşmalı yer tipi kazanlar, güneş enerjisi sistemleri, ısı pompaları ürün olarak en çok odaklanacağımız ürünler olacaktır. Vaillant firması olarak sadece ürüne odaklanarak değil, tüketiciye sunulan ısıtma, sıcak su ve klima sisteminin tamamına bir sistem uzmanı olarak sistem garantisi ve sorumluluğunu alarak güvence ve destek veriyoruz

Pazarlama faaliyetlerinizden bahseder misiniz?

Vaillant markasının pazarlama odağı tüketici üzerine kurulu. Burada yapacağımız tüm aktiviteler, tüm pazarlama faaliyetleri direkt veya dolaylı olarak tüketiciyi merkeze koyarak yapılmaktadır. Marka ve cihazlarımız belli bir kaliteyi temsil ettiği için, yapılan faaliyetler de tüketiciye ilave fayda sunacak faaliyetler olmaktadır. Bu sebeple sektördeki diğer firmalardan farklı olarak biz kulaktan kulağa pazarlama yapan tüketiciyi ödüllendirmek üzere bir tüketici klüp kurduk. Burada Vaillant’tan bir cihaz alıp, kullanan ve memnun kalan tüketicilerimiz bir başkasına tavsiye etmektedir. Bunu zaten her kullanıcı markadan ve üründen memnunsa doğal bir süreçte yerine getirmektedir. İşte tam burada tüketici klüp devreye giriyor ve markamızdan cihaz alıp kullanan tüketicilerimiz tavsiye edip bizlere yeni tüketiciler kazandırıyorsa, bu klüp vasıtasıyla puanlar ve puanların karşılığı çok değerli hediyeler kazanıyorlar. Bizim şu anda Vaillant Tüketici klübe kayıtlı 350.000 üyemiz, yani 350.000 gönüllü marka elçimiz var. Her yıl içerisinde çeşitli illerde kendileri ile bir araya geliriz. Hem yenilikleri paylaşırız, hem de onlardan gelen farklı fikirleri ve iyileştirme konularını değerlendiririz. Bu toplantılara mutlaka üst yönetim iştirak eder ve birebir o sinerjiyi karşılıklı birbirimize geçirerek, tüketicilerimizi dinleriz. Dolayısı ile bizim pazarlama faaliyetlerimizde bire bir temas çok önemlidir. Aynı zamanda bizlerin motivasyonu da çoğu zaman tüketicilerimizden aldığımız enerji ile artmaktadır. Yaptığımız faaliyetlerin nasıl algılandığını görmek ve hissetmek çok farklı bir duygu. Bu sebeple yetkili satıcılarımız, ki biz onlara iş ortaklarımız diyoruz, (iş ortağı çünkü, hep beraber amacımız tüketicimize en iyi ürünü en iyi hizmet ile vermek) tüm hedeflerinde ve prim sistemlerinde mutlaka tüketici memnuniyetine yönelik kısımlar bulundurur. Bu sebeple kampanyalarımız bile mutlaka tüketiciye fayda sağlayacak şekilde düzenlenmektedir. Sonuçta markamızı tercih etme durumunda olan her zaman için son tüketicidir. Bizim görevimiz; tüm iş ortaklarımız, satış sonrası hizmetler, tüketici klüp, şikayet bölümü, teknik ve eğitim. Her birimimiz bu konuda tüketici tercihinde bir numara olacak şekilde faaliyetlerini organize etmektir. Buna son örnek olarak, şikayet bölümümüzün başarısını gösterebiliriz. Vaillant, bağımsız şikayet yönetimi sitesi olan www.sikayetvar.com’un yaptığı değerlendirmeye göre, müşteri şikayetlerine hızlı ve etkili şekilde çözüm sunarak  “Kombi ve Termosifon Sektöründe” 2014 ikinci çeyrek şikayet endeks sonuçlarında en başarılı şirket oldu. Endeks rapor sonuçlarına göre Vaillant, sektör şikayet takibi ve çözüm üretme ölçümlerinde 2011 yılından itibaren üst üste 1’inci olan ilk ve tek firma.

Türkiye doğalgaz sektörüne hizmet veren bir firma olarak, 2014 yılının ilk yarısını hizmet verdiğiniz sektör ve firmanız açısından nasıl değerlendirebilirsiniz?

Vaillant olarak, 22 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteriyoruz. Bu 22 yıl zarfında çok çeşitli zorluklarımız ve bunun yanında da pek çok fırsatımız oldu. 2014 yılının ilk yarısı da tüm Türkiye’de seçime endeksli bir yıl olarak geçeceği öngörülerimiz arasındaydı. Bu sebeple sene başında tüm yetkili satıcılarımızın katılımı ile gerçekleştirdiğimiz aile toplantısında 2014 yılına ait stratejilerimizi ve bu alana yönelik çalışmalarımızı belirledik ve bunları da tüm iş ortaklarımız ile paylaştık. Bu seneye özel, en son teknoloji yoğuşmalı kombimizin lansmanını burada yaptık, bu sayede kendilerini ilave yeni bir cihaz ile pazarda daha güçlü kıldık. Bu yıldız ürünün yanında, yine 2014 yılı için iddialı olduğumuz yeni bir hava kaynaklı ısı pompası modelimizin geliyor olduğu müjdesi iş ortaklarımız arasında sevinci ikiye katladı.

Ayrıca Avrupa’da ve Türkiye’de değişen kanunları, tüketici beklentilerini ve gelişen trendleri göz önünde bulundurarak son dört yıldır hazırlandığımız yeni iş modelinin iş ortaklarımız ile başlama vuruşunu gerçekleştirdik. Tüketicilerimiz başta olmak üzere, tüm iş ortaklarımıza bu yeni modelin sağlayacağı faydalar ve gideceğimiz yol ile ilgili ayrıntılı bilgiler verildi. Yeni iş modelimiz ile de onları gerek bireysel, gerekse sektör içerisinde ileriye taşıyacağımız noktaları belirledik. Bu sebeple seneye çok motive ve heyecanlı başladık. İlk 6 ay sonuçlarına baktığımızda da hedeflerimize ulaştığımızı görüyoruz.

Sektörde hizmet verdiğiniz alanın genel sorunları hakkında bilgi verebilir misiniz? Konuyla ilgili sunduğunuz çözüm önerileri var mıdır?

Türkiye’de enerji verimliliğini artırıcı yasa ve yönetmeliklerin AB ülkelerinde var olan yasa ve yönetmeliklerle eşdeğer hazırlanması, bu ülkelerdeki uygulama ve tecrübelerden yararlanılması gerekmektedir. Enerji verimliliğinin tüketici açısından benimsenmesi ve tüketicilere enerji verimliliğini artıran, yenilenebilir enerji ürünlerinin kullanımına özendirici TEŞVİK uygulamaları zorunludur. AB ülkelerinde olduğu gibi yenilenebilir enerji ürünlerinin uzun vadeli, faizsiz (en az 3 yıl) kredilerle desteklenmesi, vergi indirimi verilmesi gibi teşvik uygulamalarının yönetmelikle birlikte yürürlüğe alınması için devletin ilgili Bakanlıkları birlikte çalışmalıdır. Binadaki ısıtma ve sıcak su sisteminin sistem olarak bir bütün olarak çözümüne ve sistemin toplam verimliliğine göre, bina enerji kimlik belgesinin düzenlenmesini sağlayacak şekilde, yönetmelik revize edilmelidir. Tüketicinin ısıtma sisteminin cinsine zorunluluk getirilmesi yanlıştır ve bugün bu uygulama hiçbir AB ülkesinde yoktur. Bu nedenle tüketicinin tercihini kısıtlayarak düşük verimli cihazları kullandırmak yerine, yüksek verimli cihazların kullanıldığı sistem çözümü ve sistemin verimliliği esas alınmalıdır. Sistemin içerisinde tüketicinin kullanacağı cihazlar kullanıcının tercihine bırakılmalıdır.

Bir başka problem de sistemlerin gerek imalat, gerekse işletme safhalarında baca kontrolünün yapılmamasıdır. Aslında komple sistem denetimi olması ve bunun bakanlık veya hükümetçe yetkilendirilmiş firmalar tarafından yapılması gerekmektedir. Bugün Avrupa enerji verimli sistemlerde 2015 yılından itibaren yürürlüğe girecek olan uygulamalarla konvansiyonel cihazları bile yoğuşmalı cihazlara dönüştürmeyi hedeflerken, bizim hala metrekare bazında merkezi mi? Bireysel mi? konusunu yönetmeliğe bağlı zorunlu tutmamız da ayrı bir soru işareti olarak karşımıza çıkmaktadır. Türkiye’de, Avrupa Birliği Mevzuatlarına uygun tüm yönetmeliklerin revizesinde; teşvik sisteminin de birlikte organize edilmesi; ülkemiz ve geleceğimiz için büyük önem taşımaktadır. Enerji verimliliği bir bilinç ve teşvik işidir. Teşviksiz enerjinin verimli kullanılması, toplumda istenen hızda bu bilincin yayılmasında yetersiz kalacaktır.

Mevcut projeleriniz hakkında bilgi vererek, önümüzdeki döneme dair hedefleriniz hakkında neler söylemek istersiniz?

İthalatçı bir firma olduğumuzdan ve servisi kendi maaşlı teknik personelimiz ile verdiğimiz için, büyümeye bağlı olarak personel ve onlara ait ekipman, araç ve teçhizata aynı oranda yatırımlar yapılmaya devam edilmektedir. Doğalgazın kullanılmaya başladığı her şehre, kendi servis ve pazarlama personelimizle istihdam yaratarak yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Tüketiciye kendi servis personelimiz ve tarafımızdan özel eğitilmiş mühendislik firmalarımız ile Vaillant güvencesinde sistem garantisi sunan bir çalışma kültürümüz ve organizasyonumuz var.

2014 yılında da öncelikle doğalgazın gelişimine paralel olarak yeni gaz bölgelerine odaklanmaya ve doğalgazın daha yoğun kullanıldığı illere yoğunlaşmaya devam ediyoruz. Bu arada doğalgazın 15 senenin üzerinde kullanıldığı illerde artık eski cihazların değişimi başladı. Buralara yönelik bir ısıtma cihazından çok, bir sistemden ve bu sistemi kendisine sunan firmadan ne istediğini bilen, bilinçli kitleye yönelik değişim kampanyaları ile destekli son teknoloji cihazlarımızın pazarlama faaliyetlerini gerçekleştiriyoruz.

2014 yılında trendi giderek artan yoğuşmalı kombiler, yoğuşmalı duvar tipi kaskad çözümler, yoğuşmalı yer tipi kazanlar, güneş enerjisi sistemleri, ısı pompaları ürün olarak en çok odaklanacağımız ürünler olacaktır. Vaillant firması olarak sadece ürüne odaklanarak değil, tüketiciye sunulan ısıtma, sıcak su ve klima sisteminin tamamına bir sistem uzmanı olarak sistem garantisi ve sorumluluğunu alarak; güvence ve destek veriyoruz.

Yeni gaz kullanan illerde yetkili satıcılarımızla tüketicilere satış öncesi pazarlama aktiviteleri ve satış sonrası hizmetlerimizle Vaillant farkını yaşatacak aksiyonlara öncelik vereceğiz.

Doğalgazın geldiği yerlerdeki istihdam ve yatırımlarımıza devam ediyoruz, yeni ürünlerimizi pazara sunuyoruz. Mevcut illerdeki yeni yatırımlar ve giderek büyüyen değişim ve dönüşüm pazarı da, bu yıl pazara katkıda bulunmaktadır. Ancak, bizim hem müşteri memnuniyetimizin çok yüksek olması, hem de tüketicinin para harcarken en iyi ve en tasarruflu ürüne yönelmesi, pazar gelişiminden bağımsız olarak bizim pazar payımızın artmasını sağlamaktadır.

Vaillant olarak doğalgazın geldiği her ilde eğitilmiş, konusunda uzman yetkili satıcılarımız ve kendi servis personelimiz özel servis araçlarımız ve el bilgisayarları ile cihazın montajından, devreye alma, arızasından bakımına kadar, tüm tesisat dahil, Vaillant’ın güvencesi ve kalite kontrolü altındadır. Tüketiciye sistem konforu sunan ve bunu 7x24 365 gün kendi personeliyle müşteri memnuniyetini sağlayacak şekilde sunabilen sektöründe birçok ilkleri yaratan firmayız.

Son olarak neler eklemek istersiniz?

Vaillant şu anda mevcut yapısıyla yaklaşık 500 kişilik bir şirkettir. En büyük özelliği 140 yıllık geleneksel kalite anlayışını bozmadan, tüketicilerine beklentilerinin üzerinde hizmet sunmasıdır. Bu sebeple tüm satış sonrası hizmetlerini kendi personeli ile yapmaktadır. Bu iş en az cihazın kalitesi kadar önemlidir ve tüketicilerimizle sürdürülebilir bir ilişkiyi devam ettirebilmenin ana taşıdır.

Vaillant olarak ilk EVD yetkilendirilmesi olan firmalardan birisiyiz. Bu sayede mevcut binalara, ister konut isterse ticari olsun, enerji kimlik belgesi verebilme yetkisine sahip olduk. 2017 yılından itibaren tüm binalara alınması zorunlu olacak olan enerji kimlik belgesi, Vaillant uzman kadrosu tarafından verilebilir durumdadır. Mevcut mühendislik yapımız ve hizmet anlayışımız ile bu konuda öncü olacağımızı hem sektörü hem de paydaşları ileriye taşıyacağımıza olan güvenimiz tamdır. Bu sebeple bu alt yapıya istinaden mevcut kanal yapımız içerisinde de bir düzenlemeye giderek bu konuda yetişmiş veya yetişebilecek iş ortaklarımızı belirleyip, onları tüketicilerimize enerji danışmanlığı yapabilecek bir modele doğru yönlendiriyoruz. Bunun ile ilgili ilk çalışmalar başlatıldı ve her yıl düzenli bir şekilde eğitimini, ekipmanını, personel kadrosunu yeni yapılanmaya göre geliştiren firmalarımızla, bu yola çıkacağız. Burada amaç tüketicilere en verimli sistemler konusunda danışmanlık yapmak, aynı zamanda da ülke ekonomisine katkıda bulunmaktır.

Vaillant olarak her alanda iddialı olduğumuz gibi bu alanda da iddialıyız. Hem en iyi hizmeti sunabilmek hem de bu konuda örnek gösterilebilmek adına yeni iş modelimizle farklılık yaratacağımızı ve tüketici ihtiyaçlarına en uygun çözümü üreteceğimizi düşünüyoruz. Burada belli bir adetten ziyade en güvenilir hizmeti sunmak ve bu verilen hizmeti geliştirici çözümler ile birlikte garantisini tüketiciye verebilmenin en önemli farkımız olacağını düşünüyoruz. Yeni iş anlayışımızla mevcut hizmetlerimizde de tüketicilerimize ilave fayda sağlayan bir takım gelişmeler ve yenilikler olacak, buna göre yapılanmamız hedeflediğimiz program doğrultusunda devam edecektir. Buradaki satış sonrası; 7/24 satış sonrası hizmet etkinliği ile tüketiciye almış olduğu ürünün yanında, daire içindeki ısı, elektrik enerjisini kullanım alışkanlıklarında da kendisine tasarruf ve fayda sağlayacak şekilde yeniden yapılandırılmaktadır.  


 


İlginizi çekebilir...

"Yüksek Üretim ve İhracat Kapasitemizi Güçlendiren Yatırımlar Yapıyoruz"

Termo Teknik'teki son gelişmeler hakkında dergimize bilgiler aktaran Termo Teknik Türkiye Ticari Genel Müdürü M. Emin Kasan, 'Termo Teknik ola...
18 Haziran 2019 Salı

'Türkiye'ye Enerji Veren Kadınlar Ödülü' Sahibi Kayserigaz Yönetim Sistemleri Birim Yöneticisi Işıl Akkoç

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığınca, enerji sektöründe kadın istihdamını artırmak ve kamuoyunda farkındalık yaratmak amacıyla düzenlenen 'Türki...
11 Nisan 2019 Perşembe

Baymak Ürün Grup Müdürü Rıdvan Öksüz: 'Kombi Pazarında Yaşanacak Düşüş Bir Geçiş Süreci Olacak'

Enerji Verimliliği Direktifi ve yoğuşmalı kombi pazarındaki beklentiler konusunda dergimize değerlendirmelerde bulunan Baymak Ürün Müdürü Rıdvan Öksüz...
17 Ekim 2018 Çarşamba

 

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeşilBina Dergisi
  • Klima ve Soğutma Rehberi
  • Yangın ve Güvenlik Rehberi

©2019 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir.