E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 
FLIR
BOSCH BUDERUS
İPRAGAZ

TÜRKİYE'DEN DÜNYANIN EN KÜÇÜK KOMBİSİ

TÜRKİYE'DEN DÜNYANIN EN KÜÇÜK KOMBİSİ

18 Nisan 2017 Salı / 09:50 | SÖYLEŞİ
510 kez okundu

Öncelikle Warmhaus firmasından ve hedeflerinden kısaca bahsedebilir misiniz?

 

Warmhaus, 1996 yılında arkasında Beyçelik Holding’in gücü ile ısıtma ve soğutma sektöründe faaliyet göstermek amacıyla kuruldu. Beyçelik Holding, otomotiv, turizm, sigorta, enerji ve ısıtma – soğutma olmak üzere beş ana sektörde yedi iştiraki ile faaliyetlerini yürütüyor. ISO ilk 500 içerisinde bir, ikinci 500 içerisinde ise iki adet iştiraki bulunuyor. Warmhaus, yüzde yüz yerli bir firma. 26 yıldır panel radyatör üretimi gerçekleştiriyoruz ve 30’dan fazla ülkeye ihraç ediyoruz. Ayrıca 8 bin metrekarelik ve tam otomasyon üretim tesisimizde kombi üretimi gerçekleştiriyoruz.

5 yıllık kalkınma planımız çerçevesinde, merkezi Türkiye olacak şekilde Warmhaus’u ısıtma ve soğutma sektöründe global bir firma haline getirmeyi hedefliyoruz. Şu anda İngiltere’de açtığımız ofisimiz ile ilk adımlarımızı attık. İngiltere pazarı çok büyük bir pazar; Bu nedenle hedeflerimiz ve beklentilerimiz çok yüksek. Şu anda yaklaşık 3 bin m2’lik bir depomuz ve 3 personelimiz bulunuyor fakat kısa bir süre içerisinde çok daha büyük bir ekip istihdam edeceğiz. Aynı zamanda Almanya’da bir şirketimiz mevcut. 2018 planlamamız içerisinde ise Çin’de bir ofis açmayı planlıyoruz.  

“5 yıllık kalkınma planımız çerçevesinde, merkezi Türkiye olacak şekilde Warmhaus’u ısıtma ve soğutma sektöründe global bir firma haline getirmeyi hedefliyoruz. Şu anda İngiltere’de açtığımız ofisimiz ile ilk adımlarımızı attık”

Globalleşme adımlarını atarken ciddi yatırımlar yapıyoruz. Kombi üretimimiz 5 milyon Euro’luk bir Ar-Ge yatırımı sonucunda başladı. Geçtiğimiz yıl radyatör üretiminde kapasite artırımına gittik ve bunun için de 2 milyon Euro’luk bir yatırım yaptık.  Kısacası geçtiğimiz sene yerli sermayeden yaklaşık olarak 7 milyon Euro’luk bir yatırım gerçekleştirildi. Bir sonraki adımda ürün gamımızı genişletmeye ve markalaşmaya odaklanacağız.

Firma olarak ihraç hedefleriniz konusunda biraz daha bilgi alabilir miyiz?

Şu an için firma olarak stratejik pazarlarımız arasında Türkiye, İngiltere, Rusya ve Çin bulunuyor.  Bu saydığım ülkeler dünyadaki en büyük ısıtma pazarları. İlerleyen süreçte büyüdükçe diğer stratejik pazarlarda yerimizi alacağız. Bu pazarlar içerisindeki öncelikli hedefimiz de ilk 10 içerisinde yer almak. Kombi tarafında ihracatımız yeni başladı fakat panel radyatör ürünlerimizi 30’an fazla ülkeye ihraç ediyoruz.

Ürünlerinizin yurtiçi satışı ve yurt dışı satış dengeleriyle ilgili bilgi alabilir miyiz?

Şu anda toplam satışlarımızın yüzde ellisini ihracat gelirleri oluşturuyor. Globalleşme adımlarımızı attıkça bu rakamın ihracat yönünde değişmesini öngörüyoruz. Özellikle pazarlama tarafında yapacağımız yatırımlar ile markamızı kitlelere daha fazla duyuracağız ve hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlarındaki yaygınlığımızı ve satış adetlerimizi artıracağız.

 

 Ar-Ge çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?

Şirketimizin Ar- Ge birimi profesyonel ve sektör tecrübesi yüksek altı kişilik bir ekipten oluşuyor. Ekibimizin yüksek bilgi ve tecrübesi bize yeni ürün ve teknoloji konularında hız sağlıyor. Şu anda piyasada bulunan kombilerimiz sadece 1 senelik bir Ar-Ge çalışmasının ürünü ki bu da oldukça kısa bir süre. Son 8 aydır kullanılan kombilerimizde herhangi bir epidemik problemle karşılaşmadık ve arıza oranlarımız çok düşük.  Aynı hızda ve yatırımlarla ürün gamımızı geliştirmeyi hedefliyoruz.

Warmhaus ürünlerinin piyasadaki benzerlerine göre farklılıkları nelerdir?

Teknolojiye önem vererek üretim yapan bir firmayız. Buna örnek olarak da Türkiye’de bir ilk yarattık. Ürünler ve servisler tamamıyla müşteri deneyimlerine uygun olarak üretiliyor. Geliştirmiş olduğumuz Android ve IOS tabanlı tüketici uygulaması sayesinde ürün üzerinde bulunan barkodu okutan ya da adresini giren müşteriler otomatik olarak sitemde algılanıyor ve tüm takip işlerini biz gerçekleştiriyoruz. Müşterilerin başka bir şey ile uğraşmalarına gerek kalmıyor. Servis de tüketicilere ulaştığında barkodu okutuyor ve bu aşamada da şirketimize bilgi sağlanmış oluyor. Eğer bir gecikme bulunuyorsa sisteme uyarı düşüyor ve hemen müdahale ediyoruz. Şu an da 24 saat içerisinde müşterilerimize müdahalede bulunuyoruz. Ana hedefimiz ise 2 saat içerisinde müdahale edebilmek. Türkiye çevresinde 132 yetkili servisimiz bulunuyor. Yavaş yavaş bu hedefe doğru ilerleyeceğiz. Tüketici için yaptığımız bu uygulamayı servislerimiz ve bayilerimiz için de geliştirdik. Tüm ısıtma sektörü cihazın çalışmasını bayi üzerinden yapar. Bizde ise tüketici şu an direkt bizimle irtibat kurabiliyor. Mobil uygulamayı kuruyor ve direkt ürünü devreye alma talebinde bulunabiliyor. Bunun dışında servisin evine geldiğinde kaç para alması gerektiğini, işçilik ücretinin ne kadar olması gerektiğini bu program üzerinden görebiliyor. Bu uygulama ile tüketicilerin servisle olan irtibatını sağlıyoruz. Servisin ne kadar sürede gittiğini, ne iş yaptığını, müşteri ile ne konuştuğunu ürün üzerindeki yapılan işlemleri tek tek takip edebiliyoruz.  Bir diğer uygulama ise Warmhaus Partner isimli uygulama. Bu uygulamada ise bayi, alt bayi ve usta ile olan diyaloğumuzu sağlıyor.

Öte yandan dünyanın en küçük kombisini tasarladık. Sadece 0,059 m3 olan yeni ürünümüz aynı zamanda şık bir tasarıma sahip. Ön paneli cam ile kaplı ve dokunmatik kumanda paneline sahip. Siyah, beyaz ve antrasit olarak üç farklı renkte piyasaya sunmayı planlıyoruz. ISH fuarında lansmanını gerçekleştirdiğimiz ürünümüz için birçok firma büyük ilgi gösterdi. Dünya çapında uluslararası birçok firmadan yetkililer ve Ar-Ge yöneticileri ürünümüzü incelemek üzere standımızı ziyaret ettiler. En büyük güçlerimizden biri olan Ar-Ge departmanımız sayesinde ürün gamımızı fark yaratacak ürünlerle geliştirmeye devam edeceğiz.  

“Öte yandan dünyanın en küçük kombisini tasarladık. Sadece 0,059 m3 olan yeni ürünümüz aynı zamanda şık bir tasarıma sahip. Ön paneli cam ile kaplı ve dokunmatik kumanda paneline sahip. ISH fuarında, dünya çapında uluslararası birçok firmadan yetkililer ve Ar-Ge yöneticileri ürünümüzü incelemek üzere standımızı ziyaret ettiler”

 

Ürünlerimizde kendimize ait özellikler de bulunuyor. Birkaç ilki gerçekleştirdik. Türkiye’de üretilen ilk gaz adaptif kombiyi hayata geçirdik. Ürünler üzerindeki birçok özellik bize ait durumda. Tasarımı, kalıpları ve özellikle yazılımı bize ait. Kombinin içerisinde kullandığımız kart standart olan bir kart değil, bizim geliştirdiğimiz bir kart. Kombi laboratuvarımız ise dünyada sadece iki firmada olan bir laboratuvar konumunda.

“Türkiye’de üretilen ilk gaz adaptif kombiyi hayata geçirdik. Ürünler üzerindeki birçok özellik bize ait durumda. Tasarımı, kalıpları ve özellikle yazılımı bize ait. Kombinin içerisinde kullandığımız kart standart olan bir kart değil, bizim geliştirdiğimiz bir kart. Kombi laboratuvarımız ise dünyada sadece iki firmada olan bir laboratuvar konumunda”


 

İlginizi çekebilir...

'İklimlendirme Sektörü Büyümeye Devam Edecek'

Bosch Termoteknik Pazarlama Direktörü Ali Aktaş dergimize sektöre giriş ve Bosch ile tanışma hikayesini anlattı. Aktaş ısıtma-soğutma teknolojilerinde...
12 Haziran 2018 Salı / 11:43

DOSİDER Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Cihad Vardan: '2018'de de Büyüme Devam Edecek'

2017 yılında sektörlerinde en az %10'luk bir büyüme gerçekleştiğini tahmin ettiklerini belirten Doğalgaz Cihazları Sanayicileri ve İş Adamları Der...
13 Nisan 2018 Cuma / 15:07

Biggplus Şirketler Grubu CEO'su Enis Karslıoğlu: 'Sadakat Programları Olmazsa Olmazlardandır'

1999 yılından beri müşteri sadakat ve ödül puan hizmetleri sunan BiggPlus grubunun amiral gemisi Sanal Mağaza, Loyalty alanında Türkiye'deki globa...
5 Şubat 2018 Pazartesi / 15:40