E-Dergi Oku 
E-Bültene Abone Olun
 
FLIR
İPRAGAZ
ÇETİN MÜHENDİSLİK
BOSCH BUDERUS

Optimum Isıtma Çözümleri A.Ş. Genel Müdürü Zafer Sağlam: 'Türkiye Brülör Pazarında Zirveyi Hedefliyoruz'

Optimum Isıtma Çözümleri A.Ş. Genel Müdürü Zafer Sağlam:  'Türkiye Brülör Pazarında Zirveyi Hedefliyoruz'

13 Aralık 2017 Çarşamba / 13:46 | SÖYLEŞİ
672 kez okundu

Brülör pazarının en iyi bilinen markalarından biri olan İtalyan Ecoflam markasının Türkiye distribitörlüğünü yapan Optimum Isıtma çözümleri A.Ş., pazarda zirveyi hedefliyor. “Amacımız 2 yıl içerisinde Ecoflam markasıyla birlikte Türkiye brülör pazarında ilk 3 içerisinde yer almak” diyen Optimum Isıtma Çözümleri A.Ş. Genel Müdürü Zafer Sağlam şirketlerinin hedefleri hakkında bilgiler verirken bir sonraki adım olarak kendi üretimlerini yapmak istediklerini de belirtiyor.

FİRMANIZI TANITIR MISINIZ?

Optimum Isıtma Çözümleri A.Ş., isminden de anlaşılacağı üzere; ısıtma sektörünün niş bir ürün grubunda partnerlerine optimum çözümler sunmak amacıyla Haziran 2017’de kurulmuştur. İlk faaliyetimize ise 1 Ağustos 2017’de başladık. Firma çalışanları ve kurucuları kendi sektörümüzde yaklaşık 25 yıllık tecrübeye sahiptir. Türkiye’ye doğalgazın ilk geldiği yıllardan itibaren özellikle doğalgazlı ısıtma sistemleri ve brülör-yakma sistemleri tecrübemizin getirdiği vizyonla müşterilerimize hizmeti amaçladık.

FİRMANIZIN MARKA YAPILANMASINI VE YAPTIĞINIZ İŞ ORTAKLIKLARINI ANLATIR MISINIZ?

İlk işbirliğimiz dünyaca ünlü İtalyan Ecoflam brülör firması ile gerçekleşti. Ecoflam brülörlerinin Türkiye distribitörlüğünü aldık. Amacımız özellikle brülör yakma sistemlerinde pazarın en etkin oyuncularından biri olmak. Bu bağlamda, endüstriyel proses yakma sistemleri ve radyant ısıtma ürün gruplarında da işbirliği araştırmalarımız devam etmektedir. Hatta bir sonraki adımda ülke katma değerine daha fazla katkıda bulunabilmek için Optimum Isıtma marka çatısı altında kendi üretimimizi de yapmayı hedefliyoruz. Üretim hedefimizdeki amacımız sadece iç pazara yönelik olmayıp aynı zamanda Türkiye’den dünyaya çok kaliteli ürünler sunmak ve ülkemizden dünya markası çıkarabilmektir.

SEKTÖRE SUNACAĞINIZ FARKLI ÜRÜN, TEKNOLOJİ VEYA HİZMETLER NELER OLACAK?

Daha yeni bir firmayız ama arkamızda 25 yıllık tecrübemiz ve Ecoflam firmasının da 50 yıllık tecrübesi var. Ecoflam grubu kendi bünyesinde Ecoflam-Elco ve Cuenod olmak üzere 3 farklı marka brülör bulundurmaktadır. Dolayısı ile brülör sektöründe ciddi bir now-how’a sahip bir firma. Bu da bize şu andaki ürünlerin bile teknolojik üstünlük avantajlarını getiriyor. Devam eden süreçte müşteri ihtiyaçlarının değişimine bağlı olarak hem biz hem de Ecoflam firması ortak çalışarak, bakımı kolay (servis dostu ), çevreci ve yüksek verimli ürünlerle sektöre yenilikler getireceğiz.

PAZARDAKİ HEDEFLERİNİZ NELERDİR VE BU HEDEFLERİNİZİN NE KADARINA ULAŞTINIZ?

Ecoflam İtalya’da 2. büyük brülör üreticisi, dünyada ise 3. büyük üretici… Ancak Türkiye pazarında özellikle 2001 krizi ile o zamanki distribütörlerinin ekonomik sıkıntı yaşaması sebebiyle küçülmüşler ve pazar kaybetmişler. Bizim işbirliğimizin başlangıcına kadar da ciddi bir yapılanmayı gerçekleştirememişler. Optimum Isıtma Çözümleri A.Ş. olarak pazarı biliyor, müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha da iyi biliyoruz. Bu sebeple planlamamızı doğru yaptık ve ciddi bir proje yürütüyoruz. Amacımız 2 yıl içerisinde Ecoflam markasıyla birlikte Türkiye brülör pazarında ilk 3 içerisinde yer almak.  Bu projenin ilk adımı için 2017 yılı sonuna kadar daha mütevazi bir hedef belirlemiştik ve bu hedefe Kasım ayı sonu itibarı ile ulaştık.

SATIŞ VE SATIŞ SONRASI HİZMETLER YAPILANMANIZDAN DA BAHSEDER MİSİNİZ?

Öncelikle satış sonrası hizmetlerden bahsetmek istiyorum. Çünkü satış kanalının önünü açmak için güçlü bir satış sonrası hizmetler politikası yürütmek lazım. Biz satışa başlamadan, ilk ürünlerimizi getirmeden önce satış sonrası hizmetler ağımızı oluşturduk. Türkiye’nin her köşesinde hizmet verebilecek 75 adet yetkili servisimiz mevcuttur. Bu servislerin hepsi brülörü iyi bilen tecrübeli servislerdir. Bu servis alt yapısının yanında, sahaya giden her ürün için bir takip sistemimiz var ve ürünün ilk sevkiyatından itibaren, devreye alınması, arıza kayıtları sistemli bir şekilde takip edilmektedir.

SON OLARAK EKLEMEK İSTEDİKLERİNİZ NELERDİR?

Söylediğim gibi farklı bir vizyona sahibiz. Tekdüze faaliyeti (yani ürün getir, sat, tahsilat yap vb. gibi) sevmiyoruz. Tüm servislerimiz, tüm bayilerimiz, tüm makine imalatçı müşterilerimiz bizim partnerimizdir. Onları sadece müşteri olarak görmüyoruz. Biz onlarla birlikte varız; onlarla birlikte gelişmeliyiz. Hem onların gelişmelerine katkı sağlamalıyız hem de onlar bizim gelişmemize katkı sağlamalı. Tüm taraflarla güçlü, sürdürülebilir işbirlikleri kurmalıyız. Teknolojik olarak yerimizde durmamalı daima gelişim içerisinde olmalıyız.

 


 


İlginizi çekebilir...

DOSİDER Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Cihad Vardan: '2018'de de Büyüme Devam Edecek'

2017 yılında sektörlerinde en az %10'luk bir büyüme gerçekleştiğini tahmin ettiklerini belirten Doğalgaz Cihazları Sanayicileri ve İş Adamları Der...
13 Nisan 2018 Cuma / 15:07

Biggplus Şirketler Grubu CEO'su Enis Karslıoğlu: 'Sadakat Programları Olmazsa Olmazlardandır'

1999 yılından beri müşteri sadakat ve ödül puan hizmetleri sunan BiggPlus grubunun amiral gemisi Sanal Mağaza, Loyalty alanında Türkiye'deki globa...
5 Şubat 2018 Pazartesi / 15:40

Gastech Genel Müdür Yardımcısı Burcu Karakaş: 'Hedefimiz Dünya Pazarında İlk Üç Şirketten Biri Olmak'

2019 yılı sonunda Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi'ndeki üretim tesislerini tam kapasitede faaliyete geçirmeyi planladıklarını söyleyen Gastech G...
5 Şubat 2018 Pazartesi / 15:36